Nordman

ja du har inte haft tid att skriva knappt öppnat datan..i måndags sov jag bort halva dan,sen minns jag fan inte vad jag gjorde av resten av dagen haha...ärligt...hmm tisdag då jobbade jag 9 till 24...igår hade jag praktik och sen var det Kickoff hos Uffe med grillat,tidig hemgång typ vid 20..hem o klippa gräs  och sen tog jag och putte båten för att hämta flotten  då det var vindstilla,det tog ca 2 timmar att bogsera hit med en 40 hästkrafters motor på båten,men kan ju bero på att flotten väger 600 ton,och när den börja styra snett då gick det trögt..jag fick hulken krafter efter putte gått in vid 23 och jag lyfte ut en av bryggorna helt själv i vattnet,haha,vilket resulterade i fullt i vatten i gummistövlarna..men fick hjälp på slutet och i alla fall spänna fast den..sovit 5 timmar dom senaste 2 dygnen..igår kväll var kl 1 innan det blev läggdax,,och sen upp kl 0545 i morse för att göra en gräddtårta haha gud vad sjukt hade ju sista dan på praktiken idag o hade lovat tårta så det var bara att bita i det sura äpplet i morse,men jag hann göra en tårta på 30 min imponerande=)så nu var sista praktiken gick hem kl 13 00 idag..skööönt,skulle slutat förra fredan igentligen men jag jobbade igen några dagar jag missat..har varit på Coop o storhandlat,klippt klart gräsmattan och nu eldar jag o tvättar gardiner som jag sen ska färga i ljusblått..spännande,trött är man men måste rycka upp mig har lovat att ordna fläskfile ikväll..putte är i hudik och gör båt affärer så han kommer väl hem snart,morsan o farsan skulle ev komma förbi oxå..är sugen att dra på Dannero,hade jag varit piggare så hade jag gjort det sjukt kul där ju..by the way har jag vunnit 2 biljetter till skules visfestival i tidningen ångermanland,sjukt kul=)fick både mat o  fika kuponger oxå,så den 4 juli ska vi dit o se Nordman..tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0