Maine coone

japp nu så...dax att skriva igen..förra veckan var det praktik hela veckan förutom tors,fre var så hiskeligt förkyld..var även upp till ullånger en sväng o lämna varor till Linda E,och sen vidare till Sollefteå för att ha party hos Linda B..jobbade oxå helgen som var så jag o putte hann inte träffas så mycket..då han åkte i söndags igen..den här veckan har det vart praktik igen..i måndags var jag o sussie o hämta lite möbler som jag köpt,en tvbänk i mörkt trä(Indo) och en pyramid byrå i mörkt trä..ska sätta in bild vid tillfälle..handlade även i Birsta o köpte mina allra första stövlar,har letat förut men inte hittat nått som passar o dessa var som handen i handsken o då är priset orelevant,men det sved..

sen köpte jag en katt över telefon i söndags o jag hade fixat skjuts till katten från stockholm o hem till mig..en maine coone hane var det..i tisdags när jag ringde henne för att jag skulle bekräfta tiden som den skulle hämtas på..så tryckte hon upptaget o sen skicka hon sms att hennes man ångrat sig..jäkla mupp..för det första hade hon 2 katter till salu den ena var det nån som hämta direkt men jag kunde inte göra så..för det andra så fråga hon flera ggr om jag verkligen kommer att hämta den på utlovad dag då det hänt förut att folk svikit henne..och för det 3dje fick katterna inte vara inne..

sååå..jag har ju haft en annons ute att jag vill köpa en maine coone hane,och då var det en tjej i Uppsala som nappa..så nu har jag presis fått hem Bonneville..jag ordnade skjuts därifrån o hit..då jag kände en person som ändå skulle hitåt..katten hade suttit i framsätet helt tyst o sovit hela vägen så resan gick bra=)Han var större än jag anat,nyss rasa kattträdet då han skulle vässa klorna,och locket på kattlådan får jag ta bort då katten inte får plats där inne..han är nästan som en hund i storleken..mimmi ser så liten ut nu...nu försöker han bekanta sig med henne men hon bara morrar..han är bara tyst han,väldigt lugn o en helt underbar katt=)
nej nu ska jag titta till dom lite,snart kommer syrran oxå för att hälsa på..tjingeling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0