Vit Kladdkaka

jajjmen igår städade jag hela dagen o fortsatte putsa fönster,sen for jag o hyrde filmen Johan Falck gruppen för särskilda insatser(som var kass)gjorde en kladdkaka o bjöd hit Sussie på lite vin,film o kaka..riktigt trevligt,synd bara att man inte var ledig dagen efter kunde man ha tagit en wirre..idag har jag jobbat hela dagen,Pernilla var förbi här hemma en sväng medans jag hade jour mitt i dan o nu är jag nyss hemkommen..
Här kommer receptet på kladdkakan:



Det här receptet på en söt och god kladdkaka gjord på vit choklad har varit en trogen vän i flera år. Serverat med grädde och syrliga hallon är det en oslagbar kaka att bjuda på.

Vit kladdkaka
100 g margarin
100 g vit choklad
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
rivet skal av en citron
1 msk pressad saft av citron
2 1/2 dl vetemjöl



Smörj en form och strö kokos i den. Smält margarinet i en kastrull och bryt ner chokladen i det smälta margarinet. Blanda i socker, vaniljsocker och ägg. Tillsätt citron och mjöl. Bred ut kakan i formen och grädda mitt i ugn 200 grader ca 12-15 minuter. Pudra över florsocker och servera med hallon.






Pernilla provar mitt hemgjorda vin haha..


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Oh no... Tur att jag fortfarande sitter upprätt!

2009-10-05 @ 00:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0