Home Sweet Home

äntligen hemma planet blev försenat med 19 timmar,som tur var slapp vi sitta på flygplatsen o vänta,vi fick bo på Hotel Hilton istället och äta en galamiddag bestående av en gigantisk buffe,efterättsbordet var bäst med ca 20 olika tårtor,kan säga att jag åt så jag storkna..poolen var inte heller dum,fanns olika grottor,sen kunde man simma runt ett av hotellen oxå...kom i alla fall hem på julafton kl 1800..ilade hem till mammis där alla väntade..bästa julklappen var en ny digitakamera av patrik då min förra pajjat..och  mammis traditionella kuvert med sedlar i..Ittala ljushållarna var även dom helt kanon..Tack så mycket..

Har annars jobbat hela julhelgen,förutom juldagens kväll,då vi hade en liten sammankomst här,och sen bar det vidare ut i Härnösands Uteliv,kan säga att jag hade så skoj,beror verkligen på vem man är ute med för att ha skoj,vissa människor kan man inte ha tråkigt med..klämde dock mitt finger i taxidörren och han börja köra,så det var väl mindre skoj,har ganska ont kan jag säga..

Idag har vi shoppat ca 10 timmar i Birsta,jag köpte bla ett par nya vinterstövlar från VagaBond..ett antal tröjor ,Kenzo Parfym och bodylotion min favorit från Kicks,sen massa onödigt från Rusta,hmm justa ja köpte kattmynta till kissarna och dom blev som galna,låg o kråma sig på golvet ,fina stora hjärtan i vit metall med plats för 3 värmeljus som ska hängas i fönster från Boom..nej nu ska jag ta en dusch o sen sussa är måttligt trött om man säger..

Phi Phi Islands

igor var jag po utflykt hela dagen sjalv,taxin kom och hamta vid hotellet po morgon och sen okte jag till piren och darifron med sportbot till stranden Maya Bay dar filmen Beach med Leo Di Caprio spelats in..vi var aven po Monkey Island och matade apor med vattenmelon..vi okte forbi Viking Cave dar det var uppbyggt en liten hydda som man sog ,vi fick dock inte stanna dar..det var vakter som vaktade grottan,dom kunde aven skjuta om man kom for nara..det fanns namligen speciella foglar darinne som spottar i grottan,beroende po hur monga ggr dom spottat po samma stalle desto dyrare ar det att kopa..jag skojar inte..jag var just po 7 eleven dar dom saljer det for jag trodde man skulle smorja in huden med det,men man ska dricka det so jag avstod..det ar exklusivt och bra for kroppen postos det//vi var aven po en o dar det dott 2000 personer efter tsunamin nu bodde dar bara 1000 pers,mycket turister som dog dar..man funderade en hel del kan jag saga nar man var dar..monga barn blev hemlosa och bodde nu po en skola som var sponsrad av lokalbefolkningen och olika butiker..jag fick uppleva den vidrigaste toalett jag nonsin sett..jag forsokte komma in po hotellets toalett men det vara bara for gaster dom hanvisa mig runt hornet och det var so ackligt so jag nastan spydde...var bra service po boten..man blev bjuden po frukt o dryck hela tiden aven po stranden nar man lagt sig dar,,snorkla fick man gora men jag tyckte det var lite ackligt att anvanda snorklarna som knappast var rengjorda efter forra gasterna..so jag titta po istallet och njot av utflykten i allmanhet..hade ju kunnat fo bada med hajar oxo men men..nar jag kom hem so klev jag nastan po en orm po vag till mitt rum..jag stoppade forsta basta minibil po hotellomrodet och dom korde over den direkt..idag har vi pressat vid poolen hela dagen,nar vi skulle go och ata borjade vi prata med ett svenskt par som nyss anlant till vorat omrode ..sen ser vi tanten kliva ner i ett hol i gatan och jag trodde benet gick av jag blev so shockad so jag svimma nastan dar po gatan..nej nu ska jag surfa vidare..tjingeling

38 grader

hade vi igor och jag som trodde att solkramen var gammal,brande som satan so jag gav upp vid 14 tiden..
igor okte jag sjalv till Patong med taxi do Jossan inte ville med,jag shoppade en massa..kopte adidas shorts
skit snygga for 30 kr,behovde inte ens pruta.funderade po vad dom tjanar egentligen po det.do tyget kostar,troden kostar,den som syr upp den kostar,den som ska salja den kostar..men men..
har aven lamnat in ett par byxor jag hade med mig fron sverige do dom var alldeles for stora och nu nar jag hamta dom so satt dom som handen i hansken blev hur bra som helst..blev riktigt nojd..idag slappar vi vid poolen..blir non massage ikvall o middag,lite internet..ska aven boka in mig sjalv po en utflykt till Phi Phi oarna imorgon..man blir less po att bara slappa vid poolen och shoppa hela dagarna..man vill ju se lite oxo..
nej nu ska jag upp po rummet o duscha och ta mig en tupp lur kl ar strax 1500 har..See Ya

Broestmassage

pratade lite med reseledaren om all massage som finns har,hon beratta att hon var po massage och dom masserade aven hennes brost,att man skulle saga till i forvag om man inte ville ha sodan massage,men hon sa att det finns ju stallen dar dom inte masserar brost beror helt po vart man gor..

i lordags blev det shopping o badning hela dan,igor daremot,var vi po en utflykt en minibuss kom o hamta upp oss och det var vi 2,7 ryssar och 3 killar fron Kuwait..,forst besokte the Monkey tempel och helvetes vad apor det var dar overallt.fick jatte fina bilder darifron..vi sog aven Sleeping Buddha i templet..
efter det for vi och okte forsranning,vi var nog 30 botar som skulle oka,var skitkul,blev lite dramatiskt i mellanot do alla slangde vatten po varann med padeln och solkramen in i ogat och sen sog man ju fan ingenting..var en bot oxo som fastna i en tunnel och vi kom dit o fastna vi med och sen nasta bot etc so voran bot vek sig po mitten,so jag o nogra till fick kasta oss ur i en annan bot haha,blev lite kalabalik,vi fick ju oka med killarna fron Kuwait och 2 isntruktorer so vi var 7 st i en ganska liten gummibot..vi dopte vorat lag till Jalla Jalla hahaha..var skitskoj attatt det stod folk efter hela vagen som vi okte och filmade som man sen fick kopa var en glad overaskning,efter det var det elefantridning,han som satt po huvet och lede elefanten han hoppa av o borja knappa kort po oss so vi fick styra elefanten sjalva,man skulel tydligen killa lite hela tiden med foten bakom orat for att den skulle go framot..sen fick man basta i en ortbastu och relaxa innan det var hemgong,blev en tidig sussning do man var ganska trott..Vaknar dock kl 6 varje morgon har man ar so van vid det hemifron..idag har vi legat hela dagen vid poolen,jag i min nya bikini do den andra gick sonder spannet smalte i solen..var liet svort att hitta bikini med bygel kan jag dock saga,fick noja mej med en utan..i min older vill man garna ha bygel haha..ikvalla ska vi ta en Tuk TUk till Patong och shoppa lite sog en Hello Kitty butik efter vagen vi ska besoka,alskar ju rosa..nej nu ar det dax for lite sol igen ..tjingeling

Thailand dag 3

tankte sova da jag ar trott men moste ju uppdatera lite av resan..

i onsdags shoppa vi jarnet..provade som sagt thai massage vilket innebar att dom vider o tanjer kroppen,och det var riktigt bra do man hade ont overallt efter flygresan..blev en hel del shopping oxo..har hittat det jag soker i inredningsvag,jag moste oka till patong non dag och hitta en grossist bara,kanske man kan borja importera lite..

igor tog vi en tuk tuk en liten oppen bil till Kata och shoppade jarnet dar,solade aven och tog forsta doppet i poolen.jag kopte aven internet for 1 vecka do man for sitta i lobbyn och surfa 1 timme om dan,annars finns det aven intrenet om man vill 20 min om dagen gratis men tycker det ar lite lite..gjorde aven 1 timmes fotmassage,och jag somnade haha

idag gick vi till stranden karon Beach,hyrde solstol o badade,hittade och kopte aven kokosnotter man kunde dricka,vilket jag saknat sen brasilien resan..guda gott,synd det inte finns i sverige..blev aven nogra drinkar (dom forsta)i poolbaren..sen har vi atit god mat,shoppat lite till och jag provade 1 timmes oljemassage..den var lite skum haha..men skon..nar jag log pa mage so drog hon ner mina trosor under skinkorna,da hon masserade skinkorna oxo..sen fick man ligga pa rygg utan bh,kandes lite obehagligt,men som tur var masserade hon inte mina brost..+)hade aven en okand tjej i samma rum som jag,en tursit,som lamnade rummet efter 30 min vet dock ej varfor.idag skulle jag prova yoga po hotellet men det var inga andra som ville prova idag,sa jag strunta i det..var med po vattengympan istallet som finns varje dag..nej nu ska jag dra vidare till rummet,ar mycket mygg po kvallarna och jag kanner dom biter mig nu fast jag sitter i ett glasat rum..fortsattning foljer..

PS.jag provade en troja idag men den var for liten,vissa klader ar jatte smo i storlek,och det fanns inge storre po just den trojan,so jag gick vidare en svang,nar jag gor forbi dar igen,ropar saljaren madame come in we have XXL only for you..haha var nogra som fick ett gott skratt aven jag..do hade dom hittat en storre troja..som passade..

Karon Beach

detta hotell bor vi po,riktigt kanonstalle..resan var jobbig,tog 10.45 timmar..varit vaken 24 timmar nar vi landa sovit 4 timmar nu po dan..provat thai massage som var kanon bara 40 kr for 1 timme..allt ar billigt,vardet ar varmt..

nu ska vi ta ett dopp i poolen och dricka lite vin po balkongen

See Ya

Avgång mot Phuket 1510 imorn=)

tack för alla gratulationer över att jag tagit min examen efter 1,5 års slit,tack för alla lyckönskningar över att jag ska få en trevlig resa=)..en dask i stjärten till dom som slutat höra av sig pga av avundsjuka,som inte kunnat säga Trevlig resa åtminstonne,hoppas ni ångrar er om det skulle vara att jag inte kommer hem mer,olyckor händer lätt.Men om man bryr sig så lite om en annan så kallas ni inte för vänner heller,hädanefter blir ni kallade för ytliga bekanta.

Nog om det,försöker få till packningen och det är inte det lättaste,alla tjatar att man ska ta med så lite som möjligt,syrran har ringt 10 ggr i dag tror jag,sist ringde hon o fråga om jag skulle ha kamera med.Då blir man matt jag har rest i ganska många länder så jag vet vad man ska ha med o inte,på ett ungefär i alla fall=)

Har tvättat bilen idag,kostade på mig det största programmet dom hade på OK,maskinpolering till och med,blev faktiskt bra..vill inte att Bettan ska behöva rosta medans jag är borta..

Ligger i sängen och surfar när jag har 100 andra saker jag måste fixa,dax att jag tar tag i det nu..vi åker ju kl 0600 imorn bitti mot arlanda.Ska försöka uppdatera dagboken medans jag är där,så ni som inte kunde följa med på resan,kan vara med på min resa genom bloggen,kommer bli spännande läsning,händer alltid en massa skoj när jag är ute och reser..Tjingeling

Avgång mot Phuket 1510 imorn=)

Proteser

sitter o försöker få till ett svar på frågan om hur man sätter in o tar ut hel och delproteser,står knappt nånting i boken,och jag måste beskriva i detalj hur man gör,får fundera på om man känner nån som har proteser och som kan beskriva för mig i detalj hur man gör=)
annars sitter jag på jobbet just nu,behändigt att man kan ha datan med ibland..

Ja vad har hänt sen sist..fick ju hem bilen från verkstan av min suveräna mamma,hon bjöd även på Kina,inte dumt alls..nu ska bilen in på 4 hjulsinställning imorn...
Putte har ju kommit hem,och nu är affären klar så nu finns det även ett hyreshus i stan inräknat i vårat liv..hyreshus,2 villor och skogsmark,får väl se om man ser han hemma nån dag i alla fall..tur man är uppvuxen med ett sånt liv,med mycket på gång,så man inte blir rädd..

har sagt upp mig på hemtjänsten och varit där o bjudit på fika,försöker få klart mitt skolarbete som ska vara helt klart imorn,då jag ska redovisa allt i Sundsvall på torsdag..

Till helgen jobbar jag men blev ledig på söndagen vilket passade suveränt..då jag ska till Ullånger på Ullas Cafe och försöka sälja iväg lite Perfecthome..tänkte sluta sälja åt andra..och ev börja sälja själv,ska försöka knyta lite kontakter i Thailand i alla fall,jag vet ju vad jag är ute efter,gäller bara att hitta det man söker..nej nu stänger jag ner..Tjingeling

Proteser

annars sitter jag på jobbet just nu,behändigt att man kan ha datan med ibland..