Trubbel!

kommer inte in att blogga,så jag måste använda en annan internet anslutning,vilket är skit jobbigt därav långt mellan ggrerna,kanske att det ordar upp sig snart!

Vad har hänt sen sist..P kom hem i fredags..I lördags hade vi middag med mina päron,i söndags for jag till STHLM för att hämta en vän som ska bo i min stuga,jag hyrde en buss på OK och drog iväg,köpte en lekhage i Uppsala,som det var ett klater att hitta fast jag hade GPS med,slutade med att jag backade in i ett staket,men bilen höll.Tänkte jag skulle shoppat på Barkarby Outlet men när jag kom dit så hitta jag ingen tillräckligt stor parkering,så jag fick stå efter vägen,och springa in o kika o tillbaka till bilen för att se att jag inte blev lappad,så efter en kvart gav jag upp orkade inte med det där.Resan tillbaka gick bra,som tur var hade vi radion på då det var lååånga köer vid Tönnebro pga av vägarbete,så vi tog en annan väg.Kom hem till min stuga vid 20 00 på kvällen.Och vad ser jag när jag kommer in?

JO,att min förra gäst inte städat efter sig som han sa,det var total kaos inne,var nästan så jag skulle ringt en saneringsfirma.Ringer upp han och han säger att han inte hann städa!!
Snacka om att jag blev vansinnig,vad göra jo jag som suttit o kört bilen hela dagen,får hämta städgrejer hemma och börja städa till midnatt.För bilen var ju tvungen att tömmas o lämna tillbaka på OK morgonen därpå.
Min vän fick sova hos oss,och jag fick på morgon fortsätta städa,och sen fara o lämna tillbaka bilen.
Igår donade vi med avloppet hela dan då hela systemet var igensatt,både pappa,slambilen och KW avloppsrens kom och försökte få till det.Är hyfsat bra nu,men jag måste gräva upp en björk på gården,då rötterna förmodligen ligger i röret och blockerar.Björkrötter letar sig in i rör,därför man inte ska plantera björkar nära hus.
Annars så går all min energi åt min förra gäst,då jag inte fått tillbaka nycklarna till stugan/förrådet som är låst,och det bara finns 1 nyckel dit.Det ligger fullt med rat ute i säckar.Och han svarar inte i telefon.Fick ett sms att jag skulle få nycklarna på posten.Antar att han tror att jag ska stå på soptippen med hans säckar o källsortera hans skit,men den gubben går inte,så fort jag får reda på hans nya adress,fyller jag släpvagn o dumpar av allt utanför hans dörr.Idag har jag agerat chaffis då min vän letar en bil.Och nu är jag hyfsat trött,så snart blir det nog bingen.Man blir trött av energi tjuvar.Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0