Phi Phi Islands

igor var jag po utflykt hela dagen sjalv,taxin kom och hamta vid hotellet po morgon och sen okte jag till piren och darifron med sportbot till stranden Maya Bay dar filmen Beach med Leo Di Caprio spelats in..vi var aven po Monkey Island och matade apor med vattenmelon..vi okte forbi Viking Cave dar det var uppbyggt en liten hydda som man sog ,vi fick dock inte stanna dar..det var vakter som vaktade grottan,dom kunde aven skjuta om man kom for nara..det fanns namligen speciella foglar darinne som spottar i grottan,beroende po hur monga ggr dom spottat po samma stalle desto dyrare ar det att kopa..jag skojar inte..jag var just po 7 eleven dar dom saljer det for jag trodde man skulle smorja in huden med det,men man ska dricka det so jag avstod..det ar exklusivt och bra for kroppen postos det//vi var aven po en o dar det dott 2000 personer efter tsunamin nu bodde dar bara 1000 pers,mycket turister som dog dar..man funderade en hel del kan jag saga nar man var dar..monga barn blev hemlosa och bodde nu po en skola som var sponsrad av lokalbefolkningen och olika butiker..jag fick uppleva den vidrigaste toalett jag nonsin sett..jag forsokte komma in po hotellets toalett men det vara bara for gaster dom hanvisa mig runt hornet och det var so ackligt so jag nastan spydde...var bra service po boten..man blev bjuden po frukt o dryck hela tiden aven po stranden nar man lagt sig dar,,snorkla fick man gora men jag tyckte det var lite ackligt att anvanda snorklarna som knappast var rengjorda efter forra gasterna..so jag titta po istallet och njot av utflykten i allmanhet..hade ju kunnat fo bada med hajar oxo men men..nar jag kom hem so klev jag nastan po en orm po vag till mitt rum..jag stoppade forsta basta minibil po hotellomrodet och dom korde over den direkt..idag har vi pressat vid poolen hela dagen,nar vi skulle go och ata borjade vi prata med ett svenskt par som nyss anlant till vorat omrode ..sen ser vi tanten kliva ner i ett hol i gatan och jag trodde benet gick av jag blev so shockad so jag svimma nastan dar po gatan..nej nu ska jag surfa vidare..tjingeling

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är väl klart att jag skriver om dig på bloggen :-) Jag vet ju att du brukar vara där och läsa ;-) Jasså du har hemlängtan, kan det vara så att du saknar Patrik kanske.

Hoppas hemresan går bra och att ni slipper förseningar osv...

Nu ska jag fortsätta läsa, ser att du skrivit en del nya inlägg, spännande läsning det här!!! Kram

2009-12-20 @ 21:29:08
Postat av: Linda

Glömde ju skriva nån avsändare men du hade säkert kunna gissa dig fram att det va jag =)

2009-12-20 @ 21:30:03
URL: http://lindaenroth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0