Krasch o dopvatten över brudens mamma

jupp i lördags kom putte hem kl 0400 med 2 polare och dom satte igång bastun igen och fortsatte festa till 8 på morron ..kul..not,..bara dunka i väggen då dom spela music...på söndan fixade killarna efter dom vaknat typ vid 2 på dan med flotten..så den inte ska röra sig så mycket.fler ankare mm..o jag städade i huset...i måndags fixade jag mer färg till flotten o städade det sista...på kvällen kom min kusin o hennes man hit från finland dom har inte varit här på 10 år..sen i går var vi på bröllop jag o putte i Säbrå,Tommy o Maria gifte sig,var en massa folk här innan då putte skulle vara bestman,,jättefint bröllop med kombinerat dop..hände dock en rolig grej..när alla gått ut skulle brudens mamma gå in på baksidan av kyrkan då hon glömt nått..och då just när hon ska öppna bakdörren till kyrkan då slänger prästen ut dopvattnet på henne..hahaha..hon fick åka hem och byta kläder..helt sjukt=)sen blev det middag på St Petri Logen,jättegod mat o jätte trevligt,var ett bra band som kom o spela oxå..dom hade en ganska rolig lek..lite ovanlig dock=)på alla bord stod det det olika namn typ familjen uggla,apa,älg,björn mm..man fick för det första ett glas skumpa o jodgubbar sen fick man en lapp som man inte fick se,den skulle man hålla i pannan och gå och presentera sig o mingla med folk..och man fick ställa 3 frågor till varje människ om vilket djur man är..annars fick man gå vidare..när man kommit på vad det är..då fick man ställa sig och låta som djuret för att dom andra 5 skulle komma till en hahaha..sen satt man i lag vid varje matbord för att lära känna lite nya människor..jag hamna bland baggarna..alla familjer skulle sen uppträda på nått sätt..vi for hem vid 24 då mina släktingar var juhär och dom hade sin bröllops dag igår..så när vi kom hem hade dom köpt skumpa så det blev mera av det =)idag for jag o kussarna till sundsvall och när vi just passerat härnösand så ser jag ett rådjur vid vägen men jag tror jag tänker att om jag kör så hinner jag före dom annars måste jag tvärnita och då får jag bilar bakom in i mig.,vet inte riktigt då det gick så fort o jag blev shockad...och då smäller det..min kusse blev så chockad så hon hinner inte ens se djuret..djuret stapplar vid vägen men springer sen in i skogen..tapio springer efter..och jag o Marika tittar på bilen o ringer 112..dom skickar en jägare...min backspegel gick av o flög iväg jag fick repor över hela sidan..sido rutan blir flidd..buckla i dörren..kött o slamsor o blod över bilen..så jävla surt,fick sen höra att själv risken är på 3000 kr..åkte direkt till Merca i Sundsvall för att dom skulle fotografera o skicka en offert till försäkringsbolaget..dom var jätte hjälpsamma..dom skulle fixa ny backspegel redan till veckan..och sen ta tag i och fixa allt som blev skadat,så det lugnade mig..tur ändå att ingen gjorde illa sig..hoppas djuret inte blev för skadat..det är ju bara materiella ting..efter det bidde det en sur vistelse på Ikea o sen hem för att grilla och basta i flotten..nu ska vi strax lägga oss o tänka på morgondagen..natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0