Vinskada

snacka om alkoholmissbruk,putte hade en vinflaska som var 1 meter hög o full med rödvin,som han köpte som ett minne i Tyskland,och som har klarat av 3 flyttar..i torsdags natt förra veckan,så hör jag när det smäller jag trodde min kusin tappa nått så jag tänkte först inte kliva upp,men som tur var gjorde jag det,det var rödvin över hela vardagsrumsgolvet..det gick även ner i parketten o vidare till källaren och min kusins säng,denna olycka försakade min katt Tigris,så putte var inte glad,som tur var fick han leva vidare...mycket som har gått sönder nu man har har bara otur..först krocken med bilen,sen vinflaskan,och sen min kamera..bara utgifter.
.i söndags hittade jag ett timmer hus som skänktes bort på blocket,jättefint invändigt,jag trodde det var ett födelsedagsskämt..jag ringde dit och vi for o titta,tyvärr var det några dåliga timmer stockar och det mesta invändigt hade gått sönder när man började riva som tex alla väggar o tak då det var jätte mycket spik i allt..dessutom låg det jätte avsides så det hade varit jobbigt att fara dit flera ggr,man hade 11 dagar på sig att riva allt och forsla bort det,o pappa var med så han tyckte inte det skulle löna sig det skulle bli billigare att bygga nytt..så vi tacka nej..i alla fall så var det jättefint läge,stället hette Rödhålen haha,,låg vid havet i Häggdånger,dom hade även bubbelpool ute på altan med magnifik utsikt.dom skulle bygga nytt och bo där året om,man undrar hur jobbigt det inte kommer bli när dom ska köra barnen till skolan...?såg ett annat timmerhus på vägen som även det var jättefint,det var som ett troll hus,med gräs på taket o helt underbart fint garaget var oxå i grått timmer o gräs på taket,det såg så trollskt ut..
vi planterade 2 äppelträd i söndags oxå och jag planetar lite blommor jag fått..på natten fick jag magsjuka med allt vad det innebär så igår låg jag halva dagen,kl 0220 för att vara exact,man kan faktiskt bli sjuk mitt i natten,man minns dom ggr om man varit sjuk nån gång från nått jobb så är det alltid nån som klagat varför man inte ringde dagen innan,men som sagt sjukdom kan även komma på natten,lite svårt att ringa dan innan då..men som tur var har jag semester så ingen blev drabbad för utom jag...jag låg i princip hela gårdagen,marcus var här o fixa lite el grejer till oss,bla el till baracken o lite dimmers o grejer inne,putte for även iväg med min bil till verkstan då dom skulle göra ett felsök det skramlar ju under bilen..och det var lite fel att åtgärda,som styrled mm,måste även lämna in för att byta olja och lacka efter krocken,känns som min thailandsresa börjar rinna ur mina händer,men det ordnar sig nog om jag känner mig själv,,.idag ska vi åka till Torpshammar på Eriks 30 års fest så det ska bli kul,jag skulle jobbat imorn min semester tar nämligen slut idag bläää,men jag bytte pass,så jag jobbar torsdag istället...håller på att tvätta och hittade mina vita byxor jag hade på gatufesten i Sundsvall i tvättkorgen,och döm om min förvåning när jag hittar en 500ing där..YEES..det innebär att jag kom in gratis på gatufesten och fick ett band även,erik o linda kom ju oxå in gratis men dom fick inget band=)att jag inte minns detta var nog för att det inte var viktigt=)just ja måste rekommendera en bra film jag sett Die Gustloff,liknar Titanic filmen men det var 10 000 som dog i denna båt,konstigt att det inte uppmärksammats mer,i Titanic var det väl `bara` 2000?tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0