Underbar upplevelse

ja då var man hemma igen,undrar var Mimmi är då hon inte syns till..annars så har vi haft det skitbra,jättefin herrgård,kanonmat,frukostbuffe,3rätters,2ggr fika om dagen,lunchbuffe,dryck..och en massa tilltugg,man var proppmätt konstant så fort man började bli någorlunda normal i magen och inte stinn då skulle vi äta igen haha...och rummet var kanonfint,och sängen helt underbart skön..vi fick en kanon föreställning igår kväll,där hela personalen gorde en fars för oss,typ teater där vi var med,det var flygplanstema där personalen var utklädda i flygplanskläder haha jag skrattade så jag storkna och efter det blev det en 3 rätters med diverse drycker av olika slag=)i alla fall så gick vi en kurs i Nonviolent Commincation samt genomfört en SDI och fått diplom=)

*att kunna skilja på fakta och värderingar
*mänskliga känslor och behov
*att uttrycka sig med ärlighet och lyssna empatiskt
*att kunna hantera ilska,hos mig själv och andra
*att uttrycka och ta emot uppskattning
*förstår gruppens olika stadier
*sin egen roll i gruppen
*förstå sitt MVS(motiverande värdesystem)
*sitt konfliktförlopp
*se skillnad på styrkor och överdrivna styrkor

känner att jag nu lättare kommer kunna ta arga människor utan att jag ska behöva blir förbannad och att det ska bli en konflikt,känner många som skulle behöva gå denna kurs för den gör mycket nytta,men jag ska göra testet på patrik när han kommer hem och berätta så mycket jag kan så vi båda kan bli bättre på att kommunicera med varandra utan konflikter=)nej nu ska jag dona lite o leta MImmi,kanske ses senare igen..tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0