Sambal Olek

igår bidde det en sväng på MacDonalds o stan med båten var skitmysigt,tyvärr hade ingen pengar på sig annars kunde man sprungit in på donken o köpt en glass=),jag o sussie fortsatte kvällen på våran altan o spela TP ,åt smörgåstårta o drack rödvin o jag vann haha yeeees...idag for jag till Ullånger på minnes stund,gruvade mig för detta redan på vägen dit så jag fick ont i magen,gillar inte såna här träffar,blir så ledsen..men det gick det med..sen blev det en sväng på Trädgårn med Sussie för att jag skulle bli på lite bättre humör..köpte en massa penseér..putte o jag for o titta på möbler på mio idag oxå,är så sugen att köpa nytt köksbord o vitrinskåp..blev ett nyckelskåp i shisamträ tills jag funderat klart på vad jag vill ha för möbler,det måste kännas klockrent om jag ska köpa..nyss ätit chilicon carne som jag spetsade med spansk peppar,piripiri,och sambal olek haha den blev eldig men god=)....här kommer receptet..

500 g köttfärs
2 burkar vita bönor
1 burk krossade tomater
1 lök
2 vitlöksklyftor
2 msk skivad jalapeno i burk
l/2 dl chilisås
lite salt,svartpeppar,piripiri,spanskpeppar,sambal olek,ytterst lite av detta

stek köttfärsen o när det nästan är klart lägger du i den råa löken den ska inte mjukna så mycket,
häll allt i en stor pasta kastrull,tillsätt allt annat o låt puttra 10 min på svag värme..
servera med creme fraice på toppen eller grekisk yoghurt..

nej nu är mina ögon trötta,måste rycka upp mig ska ut o plantera mina blommor i regnet..o sen ska jag läsa lite om tandlossning..och äta glasstårta då jag har namnsdag idag,heter ju monica i andra namn..=)tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0