Kålpudding a´la Heidi

har nyss lagat mat,blev lite bränt men som sagt man ska inte döma någon utan att ge dom en chans först,insidan kan vara så mycket finare än utsidan det blev nämligen jättegott här är receptet..

I litet kålhuvud
500 g köttfärs
1 lök
3dl grädde
3 ägg
2 msk sirap
3 droppar soja
1 msk grönsaksbuljong(jag har Alpnärings buljong i burk så behändigt)
svartpeppar
salt
ströbröd

strimla kål i bitar,koka upp hastigt i vatten tillsatt med buljong
stek lök o köttfärs peppra o salta
vispa ihop ägg o grädde

häll av vattnet ur kålen,blanda i sirap,och köttfärsen,lägg allt i en form,häll över grädde o ägg
strö på ströbröd och grädda i 225 grader tills ströbrödet är gyllenbrunt..

Annars har jag haft fullt upp med katterna,Bonnie har skrikit/skriker mycket o märker revir inne,mimmi har vant sig relevant bra nu,men blir våldtagen i mellanåt..Bonnie hade även när han kom nått fel i ena ögat då han kisar hela tiden,såg ut som en inflammation,så efter rådfrågning av vetrinär så spolar jag nu ögat några dagar med koksalt och lägger på salva..förra ägaren svarade på mitt mail om katten haft så här förut,att ja han har haft så ibland men att hon inte behandlat det,tur att han hamna hos mig då han inte verkade ha det lätt där ..det har dock redan börjat bli bättre..funderade på hur jag skulle göra om jag skulle kastera han o skita i kattungar då det är ganska jobbigt att ha en okastrerad katt dessutom släpper jag inte ut han då han kan försvinna..men nu har jag slutat ge Mimmi p -piller så får hoppas hon börjar löpa snart så jag kan kastrera han så fort som möjligt..I fredags var Jossan o hälsa på och vi passa på att bada och föna katterna o det gick faktiskt bra..

På lördan for jag på Ikea o shoppa o på kvällen hade jag tänkt gå ut,men ingen var sugen att gå ut i Härnta och jag kunde inte lämna kissarna för att fara längre bort så jag blev hemma..Sussie kom hit  istället vid midnatt så vi drack lite vin o spela tvspel..till 4a på morron..söndan var man helt knäckt drack ändå bara 1 flaska vin o jag blev så dålig,så går det när man dricker sällan..söndan låg man till sängs nästan hela dagen..Igår jobbade jag efter praktiken,idag försov jag mig 1 timme från praktiken och sen var jag tvungen att fara hem då en gubbe skulle komma o kolla vad det var för fel på systemet här då inte elementen blev varma..han grejade det på 20 min,var typ bara 1 knapp han tryckte in,pannan var nämligen inställd på natt istället för dag,snacka om simpelt.han skulle skicka faktura,lite sniket kan tyckas han kunde väl ha tatt pengar direkt för det lilla...nej nu ska jag bänka mig framför tvn o sen sova är trött som ett djur..Natti




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0