Byxorna sprack

idag har jag varit på arbetsplatsträff hela förmiddan o sen bjöd firman på lunch,tur vi inte var så många på mötet då mina favorit Levis sprack i baken haha tur det inte blev så stor spricka=),var riktigt segt att kliva upp i morse var trött som en gnu..så när man kom hem decka jag i sängen..sen har jag varit och fått Moxa idag och massage i 1 timme,hur skönt som helst o ligga där i 2 timmar och bara njuta,hade ont i benet när jag for dit men det var som bortblåst när jag kom hem..ska dit igen på torsdag så det ser jag fram emot blir 3dje gången på 2 veckor..by the way så finns det en punkt under foten som gör att man blir täppt i näsan när någon masserat där..och jag har blivit det varje gång,ganska skumt=)tur det släpper presis när jag kliver upp..

Moxning
Moxa är gjort av Artemesia Vulgaris (gråbo) Det framställs av torkade blad från växten. Bladen rullas till "cigarrformade" tjocka stavar. Denna moxa glöder jämt och har hög temperatur. Doften är genomträngande. Vid moxabränning värmer man upp huden över en akupunkt. Det finns olika metoder att använda moxa.

  • Direkt moxabränning: moxakon direkt på huden. Ger brännsår!
  • Moxabox på mage eller länd. (Moxastavar tänds på och läggs i en låda med stålnät, värmen sprids på en större hudyta och räknas som välgörande).
  • Moxastav på akupunkturnål. Via nålen kommer värmen ner på djupet.
  • Moxabränning med moxastav. Man tänder "cigarren" och håller den ca en cm över akupunkten. Man rör staven lite upp och ner. En behaglig värmekänsla uppstår. Behandlingstid som regel 10 minuter.

nej nu ska jag duscha o sen blir det bingen..nattinatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0