Hej igen

var ett tag sen nu har mest jobbat tror jag  o pluggat o varit o simmat och försökt ätit nyttigt..
igår var jag till sthlm..hyrde en större skåpbil på OK och körde en kompis dit,han flyttade nämligen
..Ludde följde med som sällskap oxå..innan Uppsala så lyste bensinlampan hastigt o sen slockna bilen..snacka om att jag blev arg,vi hade ju bråttomt för att hinna gå en liten stund på stan i alla fall..jag ringde och avreagera mig på OK..jag påstår att det måste ha varit fel på mätaren,OK sa inte så mycket om man säger så..sen tog jag förnuftet till fånga och vi ställde oss o lifta...fanns ingen tid att vänta på taxi..första bilen stanna faktiskt en gullig snubbe från Järvsö som bara var ute o åkte..så han körde oss till närmaste by..och där längst ner under alla hyllor hittar jag en dammig bensindunk,som jag tack o lov köpte fast dom inte hade diesel..för det andra stället vi for på var obemannat..tog 1 timme att lifta,hämta bensin o fylla på,så det gick ganska raskt=)sen gasen i botten mot Högdalen,vart det nu låg,hade skriivt ut en beskrivning från hitta.se men vi körde en helt annan väg och kom helt otroligt nog fram ändå..saknade en GPS kan jag säga...kommer skaffa mig en sån ganska omgående..sen i Högdalen tog det låååång tid att hitta var vi skulle,så till slut blev jag matt o bad kvinnan i luren komma o möta oss istället för att försöka föklara till mig som är från norrland..och hon kom o allt gick så mycket fortare..grattis...sen parka vi bilen där o tog tuben in..vi var inne typ 1700 så vi hann ju inte kolla så mycket..kan säga att jag hitta inte nå..handlade för 250 kr gjorde jag ..helt sjukt...kände mig inte på shoppinghumör..fast börsen var mer än full..lite besviken ändå var man  kunde väl hittat nånting..sen skulel vi ut ur stan och det gick inge bra,vi cdirkulerade nog 30 minuter,hamna i stan oxå och i en sån där trängsel avgifts plats så jag får väl se om Ok kontaktar mig nån dag..på vägen hem så ska man ju naturligtvis tanka bilen full igen,den törstiga bilen,som drog 1.3 l/milen..o jag gjorde det men tankmätaren gick inte på full tank..grr..Å dom hade gjort om Jets betalsystem man trycker på summan man vill tanka för..så jag tanka 2 ggr den 3dje gången skulle jag tanka för 100 kr,det tog tvärnit direkt o det mesta rann ut på backen..tur jag hade dunken i bilen kunde jag fylla den med lite av det som var kvar i pumpen..resten fick jag lämna till ödet..dumt system..irriterad,arg,ont i ryggen,magen,less.trött..lämnade bilen på OK..och for dit idag med nyckeln när dom öppna.han som jobba försökte tanka för att se om det var fulltmen det gick ju inte för det var ju fullt..han glömde säga sa han att man inte ska ha bilen igång när man tankar för då blir det så där..jag fick alla fall en biltvätt gratis..alltid nått...mutter...jaja nu är det gjort i alla fall mycket strul,o ibland fick man skratta oxå..men det var värt dom 10 papp jag fick minus alla omkostnader..så jag skulle lätt kunna göra det igen natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0