Havrekex

har lärt mig en läxa,byter man styrled,styrstag med mera på bilen så bör man göra en hjulinställning annars äter bilen däck,plus att allt man bytt måste åter bytas då det nöts direkt..gjorde ju en hjulinställning för ett tag sen och det var verkligen välbehövligt..vet inte hur många ggr jag bytte styrstag  med mera,man bör även skriva upp det så man få en liten tankeställare att det kanske behöver göras hjulinställning...summan av kardemumman blev 4 sproilans nya sulor..vinterdäcken har även gjort sitt,har faktiskt lyckats köra runt 4-5 vintrar med dom och då var dom begagnade när jag köpte dom..men jag lever ännu=)

annars har jag jobbat o jobbat,idag kände jag för en vilodag,men telefonen ringde som vanligt men tackade nej,då jag vaknade med en migrän från helvetet..försökte dock härda ut och for till mammis och åt NasiGoreng vi gjorde även havrekex och smördegskaka med äpplen..havrekexen var himmelskt goda ,kakan var komplicerad att göra så jag skippar receptet på den=)

Gör så här

1. Rör ihop ingredienserna. Knåda till en deg.

2. Låt degen vila cirka 1 timme innan utbakning.

3. Kavla ut degen till cirka 0,5 cm tjocklek.

4. Forma kexen genom att använda baksidan av ett rivjärn och pressa till cirka 5 mm tjocklek.

5. Lägg på bakplåtspappersklädd plåt och grädda i 175 grader i cirka 10 minuter, eller tills kakorna är gyllenbruna.

 

Jag delade degen i 2 la den på varsin plåt mjölade lite och bankade ut den,sen naggade jag den med en specialkavel,gick lika bra det...








Har även varit ute med Bonnie i koppel och nu vill han bara ut hela tiden...dessuotm slet han sig en gång,och jag fick nästan panik,men fick som tur var tag i han..han visste själv inte vart han skulle ta vägen..=)om det ändå kunde bli kattungar snart så jag kan ta bort hans bollar,jag ska vänta till nästa månad sen får det bli så..vill ju kunna ha honom ute oxå..tycker så synd om han då han ser Mimmi busar ute och han får sitta i fönstret inne..men släpper jag ut han nu kommer han nog inte tillbaka..

Nej nu ska jag kolla igenom posten och sova har jävulkst ont i ryggen,Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0