Svininfluensa på krogen

blev lite shockad när jag läste i dagens nyheter att det varit sjuksköterskor på krogen och gett vaccin mot svininfluensan..låter helt befängt..tänkte att det måste ha varit ett 1a april skämt men då kom jag ju på att det är ju fasiken bara januari..man kan ju spekulera om vaccinet har testats med en rejäl fylla..vet ju dom som blivit dålig när dom varit nykter o fått vaccin..hur kan det då bli i fyllan..tänker då på hjärtklappning mm..sen kanske man inte hade tänkt ta vaccin men tar det i fyllan och ångrar sig dagen efter,man kanske inte minns att man fått vaccin,ser injektionshål i armen och undrar om nån sprutat heroin i ..och av det kanske man blir så skräckslagen så man får hjärtstillestånd..Nej fy fan säger jag!

Annars har julen gått sin gilla gång,nyåret firades hemma med vänner och sen en stor fest i närheten..nyårsdagen låg man halva dagen..

Igår var vi ute och åt middag och sen såg vi Avatar och den var så bra så jag blev tårögd..idag har jag kört Putte till bussen och vidare till Arlanda,då han ska till Norge och jobba igen..men han kommer hem redan på fredag då han har kortvecka denna vecka..

Jag har just ätit en superb lunch tack vare Sofie,en gratäng med överbliven julskinka,ost,cremefraice,grädde och svamp..till det klyftpotatis och gele..ÅÅH det blev så gott,måste handla mer julskinka bara för att kunna göra mera..

Nu ska jag ta o  klä på mig vintrestrassen och sen tanka bilen och iväg på Ica och köpa vit choklad..ska hem till mammis och hon skulle göra en Cheeskake med vit choklad,tänkte ta en promenad med Nalle oxå och njuta av det fina vädret..

Tjingeling



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0