Rabarberpaj med maräng



6-8 portioner

pajdeg:
2 dl mjöl
100 gr smör
1 äggula
2 msk strösocker

fyllning:
500 gr rabarber(ca 1 liter skuren)
1 dl socker
2 msk potatismjöl

maräng:
3 äggvitor
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker

sätt ugnen på 200 grader
arbeta ihop pajdegen för hand/matberedare
tryck ut degen i en pajform förgrädda 10 min
blanda rabarber,socker,potatismjöl,bred ut på formen,grädda 20 min
vispa äggvitor till hårt skum med strösocker och vaniljsocker
spritsa eller klicka över pajen
sänk gradantalet till 150 och grädda i 15 min
servera med grädde


(Jag tog i lite mer mjöl då jag tyckte pajdegen var för lös,min maräng var mjuk,när jag tog ut den,vet inte om det skulle vara så eller om jag vispade för lite/tog ut den för tidigt.Annars var det gott,men nästa gång blir det glass till)


Kommentarer
Postat av: Linda Nordmark

Tack för receptet, den här ska bakas och det snart! Ser så jäklarns god ut :-)

Hade bäst!



kram Linda

2011-06-28 @ 23:49:12
URL: http://lindaenroth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0